tirsdag 13. januar 2009

41 grader, shopping og soling

Søndag kl 04.30 var det tid for å forlate hjemmet å starte på den lange ferden. Familien kjørte meg til gardermoen og det ble et tårevåt farvell, eller hvertfall fra Nadja sin side. Jeg er glad i deg også Nadja, selvom jeg ikke alltid er like sentimental.
Hvertfall, jeg kom meg først trygt til London. Ble kjent med ei på flyet, så reisen gikk egentlig veldig fort. Så var det flyturene til Singapore og Sydney igjen. De lengste! Tror jeg satt 13 timer på flyet til Singapore, men jeg flydde med Quantas som er kjent for å være et av verdens beste fly, og den standarden hold de virkelig. Timene gikk overraskende fort, til Sydney også. Hadde ikke forventet at det skulle gå såå bra å reise alene! Den første tiden følte jeg meg temmelig lost, men jeg møtte mange hyggelige mennesker og etterhvert føltes det faktisk bare veldig befriende å reise alene. Jeg møtte også tidenes kjekkas på flyet, som bor i Brisbane. Kanskje vi møtes igjen når jeg skal dit? I hope so!
Når jeg endelig kom fram til Adelaide stod Eirik og Helle å ventet på meg. Jeg visste ikke helt om de skulle komme, så jeg ble sinnsykt glad for å se dem :D



Vi tok en liten tur innom det nye hjemmet mitt, før jeg og Helle dro rett på stranda. åååå, faen så digg det var! Er 41 grader her idag, så vi har tilbragt mesteparten av dagen på stranda, mens Eirik har vært sporty. Jeg og Helle har som mål å komme i litt bedre form mens vi er her, så forhåpentligvis kan Eirik hjelpe oss litt på veien? For det trenger vi! Etter vi hadde vært på stranda tok vi oss en god runde med shopping! Det er for mange surfebutikker og andre kule butikker her! shit, jeg hadde lyst på omtrent alt jeg så! Men vi hadde ikke med så mye penger, så vi klarte å begrense shoppingen litt. Både klær og mat er omtrent like dyrt her som i Norge. Så jeg ble litt skuffa, trodde jeg skulle få litt mer for mine usle småpengene her nede.
Nå er klokka halv 10 på kvelden her nede og det er påtide å legge seg, har nå ikke sovet på 3 døgn, så det skal bli utrolig godt! Litt uvant å sove når det er så varmt, men nå er jeg så sliten og trøtt, så det går nok bra ;) Szia!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Mette/Helle!
Strevde med å komme inn på bloggen,men er ikke den kjappeste kniven i skuffen når det gjelder data...
Koselig å lese at turen gikk bra til Adeleide ( ble det riktig skrevet tro)for deg Mette.Vi var veldig spente her.Stolt av deg,du fikser det meste du!!Godt at Helle og Eirik mötte deg.
Höres deilig ut med strandliv og shooping!Bare pass på å spare litt og,hm.
Masse klemmer fra mamma

Nina sa...

Herregud,hvis ikke du og helle er verdens heldigste så vet ikke jeg! jeg gikk forresten forbi furnesveien..det var ganske trist! hils Helle fra meg:)

Anonym sa...

HELDIGHELDIGHELDIG dere toooo!!!!
Savner dere! Det der ser bare deiligh ut og høres deilig ut!
Her skjer det lite, men det er sex and the city party den 30 januar da!!;P hihi

SAVN!!! <3

Mette sa...

Hyggelig at dere følger med på bloggen og kommenterer :)

Mamma: Vi er imponert over at du faktisk klarte å komme deg inn på bloggen! Nå må jeg jammen meg passe litt på hva jeg skriver også. Jeg prøver så godt jeg kan å spare pengene, meeen det er ikke så lett! Så ikke kjeft på meg om jeg skriver at jeg har brukt 20 tusen på shopping på en dag? okei?

Og jaa nina, vi er verdens heldigste! Er såå digg å være her, er så varm og godt! Og kjempe idyllisk! Du bør glede deg hvis du også skal hit til høsten :D

ilmi: Vi savner deg også, MASSE, savner Nina også<3 kult at det faktisk skjer en ting i hamar da, det fortjener dere ;) hehe