mandag 26. januar 2009

Tomato

Tomat er en grønnsak, den kan variere i farge, men idag er den knall rød og beskriver hvordan jeg ser ut akkurat nå! Vel, jeg starter fra begynnelsen. Kelly kom kl 09 for å plukke opp meg, Jordy og Helle, hun var da en time forsinket. Noe hun ikke brydde seg noe om i det hele tatt, men vi var ganske irriterte. Kanskje fordi jeg egentlig ikke har fått et så bra inntrykk av Kelly og når hennes unnskyldning itillegg var "hallo! jeg trengte jo å sove da" ble vi alle litt oppgitte. Enda værre ble det da hun spilte crazy trance musikk hele veien fram til surfestedet (som ligger nesten 2 timer unna oss!!!!) Så når Helle endelig kom seg ut av bilen lente hun seg over fortauet å.. kastet opp! Det var nok en god blanding av for mye trance, dårlig air condition og for lite søvn. Uansett, jeg skylder mest på den ville trance musikken til Kelly.. Da vi kom fram ventet vi en liten stund for at Mark, Håkon og Eirik skulle komme og hjelpe oss med å leie brett. Jeg stolte på at Håkon skulle finne et bra brett til meg, og det ble et rosa brett! Jeg var storfornøyd med fargen, ikke fordi jeg elsker rosa, takler ikke å gå i rosa klær i det hele tatt, men rosa ting er freeesht!
Gutta satte alle surfebrettene perfekt fast til bilen, så kjørte vi noen minutter før vi kom til stedet. Jeg tenkte ikke så altfor mye på størrelsen på brettet mitt før jeg kom ut i vannet å skullle surfe. Det var først da jeg fant ut at det var veldig vanskelig å stå på et så lite brett. Spesielt siden bølgene ikke var så bra idag, ble det en utfordring. Jeg elsker nye utfordinger, men akkurat idag var virkelig ikke en dag jeg orket å prøve meg på nye ting. Det at vi var ute torsdag, fredag og lørdag kjente jeg godt på kroppen idag. Vi skulle jo egentlig være med mark og eirik å surfe igår, men de ditcha oss fordi vi lå som slakt på senga når de prøvde å få liv i oss kl 8 om morgenen. Noe jeg ble sinnsykt skuffa over, meen jeg fikk jo surfa idag!
Alle var egentlig ganske slitene og Kelly begynte å klage..Så vi dro hjem utpåkvelden for å grille hos oss. Det var sinnsykt godt! Etter grillinga la jeg og Helle oss på rommet for å smøre oss inn med aloe vera. Helle ligger ved siden av meg som en søt tomat å ser på Scrubs og har en ispose i anisktet for å lindre smerten. Mens jeg ligger her som en rødsprengt tomat, med aloe vera smurt i hele ansiktet og det føles som om jeg nettop har tatt botox. Jeg vet det er mange der ute som er kule å sier de ser ut som en tomat etter de er litt solbrente om sommern eller vært litt uforsiktige å glemt å smøre seg på sydentur, men de vet virkelig ikke hva de snakker om. For JEG ser ut som en rødsprengt tomat, aldri vært så rød og hatt så vondt i ansiktet før. Ser nesten ut som en brannskade. Helle ser faktisk like ille ut, hvis ikke værre? Jeg gir opp.

7 kommentarer:

Nina sa...

hahahahh, stakkars! Dere må bruke yoghurt naturelle! funker som faen når man er solbrent! bare smør det over hele kroppen,og skyld det av når det begynner å tørke! man lukter gulp, men det er verdt det ;)

Anonym sa...

haha, selvom jeg ikke aner hvem personer du skriver om, så måtte jeg le litt når Helle sa "Jeg måtte sove da", også når hu ene kasta opp. Uff x]

Bra blogg ;D

Mette sa...

Takk for tips, Nina! Bare helle klarer å dra seg opp fra senga skal vi løpe til butikken å kjøpe det! Vil heller lukte gulp resten av livet enn å være tomat.

Og Marlene, hyggelig at du får deg en liten latter av å lese bloggen min. La faktisk merke til at du hadde skrevet om det på bloggen din også, artig :)

Marte Dalsegg sa...

Har du blitt solbrent stakkars. Men det høres ut som dere har det kult da, bortsett fra oppkast og solbrenthet he-he. Håper du har det kjempefint iallefall:).
Nyyyt varmen du som kan!
Klem fra Marte i kalde Norge :(

Anonym sa...

Hei Mette!
jeg savner deg skikkelig!!
takk,for at du har plukket skjell til meg.går det bra med dere tomatene?

Mette sa...

Heei Nadja! :) Jeg savner deg også!
Njaa, ansiktene våres kunne vel hatt det bedre, men borsett fra det går det ganske bra, selvom det er litt kjedelig å bare ligge i senga når det er 48 grader. Går det bra med deg også? Jeg elsker australia, vil være her for alltid!

Anonym sa...

Ja, følte bare for å skrive det, for det var litt morsomt x]