torsdag 22. januar 2009

KJØPT MEG KAAAAAAAMERA!!

Det ble litt sent igår og jeg var fortsatt sliten da jeg våkna idag. Så jeg lå lenge i senga å bare slappet av. Plutselig så jeg en liten mus utenfor vinduet, som satt i et tre å spiste blomster. Jeg løp fort å henta kameraet mitt for å ta bilde av den, men med det dårlige digitalkamera mitt ble det bare mange misslykka forsøk.. Helle våkna mens jeg drev å tok bilder og jeg hørte en sur stemme si "Driver du å tar bilde av meg når jeg sover?? Gå et annet sted å ta bilde!"
Ehhhh, ikke vær så innbilsk da, Helle!
Det var overskyet og det var ikke stort å gjøre før syvsovern sto opp. Så jeg fant fram et av fotobladene til Eirik å begynte å leste litt om fototeknikker og photoshop. Jeg har leeenge hatt lyst på speilrefleks kamera og nå ble jeg bare enda mer stoka!! Jeg ville kjøpe meg et sånt kamera IDAG! Vurderte å dra inn til byen alene bare for å kjøpe kamera, men mens jeg satt på sengekanten å prøvde å knekke ut en smart plan, våkna Helle. Så da ble det til at jeg fikk selvskap på turen. Vi fant en liten, bra fotobutikk på markedet i Adelaide. Det var skikkelig bra service og mannen som hjalp oss skravla nesten en time om alt kameraet hadde å by på og hvordan man skulle bruke det. Kameraet jeg endte opp med å kjøpte var Sony Alpha 200- Prisen tilsammen med kamera veske, minnekort, to objekter osv kom på tilsammen 900 AUD, dvs ca 4500 kr. Så jeg sparte vel 2-3 tusen på å kjøpe kamera her. Det kilte litt i magen da jeg gikk ut av butikken, jeg følte meg som en liten unge på julaften rett etter nissen hadde vært der med alle gavene! Da jeg kom hjem tok jeg bilde av alt jeg så! Spindelvev, Helle, blomster, Eirik, Jordy, trær og enda mer Helle. Det var sååååå moro! Tror Helle ble litt drittlei, siden hun måtte være prøvekaninen min når jeg skulle sjekke alle de forskjellige funkskjonene. Men hun er vel allerde vant med at jeg pleier å ta masse bilder av henne. Mens jeg drev å luska rundt å tok bilder, drev Jordy å lagde mat til oss. Han har jobbet som kokk før, så han lagde sinnsykt god spaghetti med kjøttsaus. Mark kom etterhvert hit på besøk og alle satt seg ned for å se Kill Buljo, mens vi spiste god mat. Jeg har lagt til noen av de første bildene jeg tok med det nye kameraet :) enjoy!

Blir litt fascinert hver gang jeg ser et spindelvev. Edderkoppene her gjør en bedre jobb enn de i Norge! Men til gjengjeld er de tusen ganger eklere..

Helle har missforstått å tror hun er tilbake i kalde Norge

Helle tror fortsatt at hun er i Norge og kan rote så mye hun vil

Men Helle vasker klær som en helt og er egentlig verdens beste husmor
Også har hun så vakre øyneMens Eirik er et kapittel for seg selv

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hei!
Jasså så du pynta på bloggen for onsdag??
Gratulerer med nytt kamera!Nadja ble glad for at du har plukket skjell til henne!
Forresten glemte å skrive at etter vi hadde fulgt deg på Gardemoen, og kom hjem,skrudde Nadja på tvén og da fikk hun med seg slutten på Bernard og Bianca i Australia.
Frost er stadig inne på rommet og ser etter deg!!
Fölger med på bloggen hver dag,men her skjer så lite derfor blir det ikke til at vi kommenterer så mye.
Kos dere fortsatt,og pass godt på dere!
Klem mamma

Mette sa...

Ja, må alltid pynte litt på bloggen. Typisk at bernard og bianca gikk da!
Men hva er det egentlig du prøver å si, mamma? At det skjer for lite i livet mitt og du vil ha mer action på bloggen?
Vi koser oss masse og Helle passer godt på oss begge! Hils alle hjemme :)

Anonym sa...

Hei igjen!
Nei da, bloggen er spennende å fölge med på.
Det skjer lite nytt på Ilseng,derfor har ikke jeg så mye å skrive om.
Savner deg!
Klem mamma