mandag 19. januar 2009

sunday=suuuuuurf

Opp å stå! Kl 9 på søndag ble jeg vekt av Eirik som kom inn på stua hvor jeg hadde slokna dagen før. Lørdagen trenger man vel ikke å si stort mer om enn at det var bra ute og jeg ble altfor full... Hadde bare sovet et par timer da Eirik vekte meg. Men jeg hoppet fort opp fra sofaen og inn i bikien! Alle sa også at surfing var den beste kuren mot fyllesjuke,så det passa meg bra! Vi kjørte i litt over en time til et kjempe fint sted, med knall blått hav og masse surfere!

Håkon er surfeinstruktør og skulle lære oss å surfe, eller Eirik og Mark er pro fra før av. Mens jeg, Helle og Jordy skulle prøve for første gang. Håkon hjalp meg litt , men jeg er så selvstendig så jeg skulle absolutt klare det selv. Jeg fikk jo sikkert 30 liter med saltvann i munnen, men det gjorde ikke noe! Vi måtte litt ut for å få de store bølgene, men ble jo skyldt til land med en gang, så det var litt slitsomt, noe jeg merker veldig godt i dag. Har blåmerker rundt omkring på hele kroppen og støl som en idiot. Men det var sinnsykt moro! Jeg kunne vært i vannet hele dagen, men gutta ville opp etter 2 timer for å få i seg litt mat. Eirik var den som sto for grillinga, men hadde kun tatt med seg en grill. Så vi dro å kjøpte oss drikke, kjøtt og brød. Det er ikke så vanlig med hamburgerbrød her, her bruker de heller tørr loff. Så jeg klarte ikke å spise så mye.
Etter maten var vi klare for mer surfing! Jeg var ganske sliten siden jeg nesten ikke hadde spist eller sovet den dagen, men man våkner fort opp når man kommer seg i vannet! Jeg hadde bestemt meg for at jeg ikke skulle gi meg før jeg klarte å stå på brettet, og det klarte jeg! Hver gang jeg klarte å stå skrek jeg til Helle: "SE PÅ MEEEG! JEG STÅR!" akkurat som en liten, stolt unge som nettop har lært seg å sykle og vil at mamma skal se hvor flink den er. Jeg klarte ikke å stå på brettet mer enn noen sekunder av gangen, men det var kjempe moro fordet! Typisk at når jeg endelig begynte å klare det, måtte vi dra. Gutta var slitne og sultene, mens jeg ville bare surfe mer! Det har stort sett vært 35-42 grader her hver dag siden jeg kom og alle bruker solfaktor 30. Allikvel har jeg klart å bli solbrent på et nytt sted hver dag! Veldig irriterende egentlig. Men skal ikke klage for mye over det deilige vært, mens alle hjemme i Norge holder på å fryse ihjel. Mette & Helle, stooooka
Surferboy EirikGrilling

1 kommentar:

June - kos og kaos i HNH 16 sa...

Faen Mette! Her er det snøstorm og -15. I HNH er vi missunnelige. Men det ser ut som dere har det kjempefint :D:D
KOS DERE MAAASSE! NUSS ANETTE & JUNE